Συντήρηση και επισκευή επαγγελματικών ψυγείων: πότε είναι απαραίτητη;
Τα επαγγελματικά ψυγεία αποτελούν ίσως το σημαντικότερο μέρος του επαγγελματικού εξοπλισμού για μια επιχείρηση μαζικής εστίασης. Κανένα άλλο μηχάνημα δεν συνδέεται τόσο στενά με την υγιεινή, τους κανόνες ασφαλείας, τη διατήρηση της φρεσκάδας των τροφίμων και τελικά με την αξιοπιστία της επιχείρησης. Παράλληλα, τα επαγγελματικά ψυγεία συνδέονται με έναν πολύπλοκο μηχανισμό λειτουργίας, ο οποίος μπορεί να αντιμετωπίσει ποικίλα προβλήματα, τα οποία συχνά δεν μπορούν καν να ανιχνευθούν προτού συμβεί κάποια ζημιά στο μοτέρ ή αλλοιωθούν τα τρόφιμα, πράγμα που είναι και το πλέον απευκταίο. Έτσι, λοιπόν, η συνεχής συντήρηση και άμεση επισκευή των επαγγελματικών ψυγείων πρέπει να αποτελεί μία πολύ υψηλή προτεραιότητα για κάθε επιχειρηματία.
Πότε πρέπει να φωνάξετε τεχνικό για το επαγγελματικό σας ψυγείο
Η λογική είναι η εξής και ισχύει πάνω κάτω για όλα τα μηχανήματα επαγγελματικού εξοπλισμού: όσο νωρίτερα αποφασίσετε να προβείτε στην επισκευή του ψυγείου σας, τόσο το καλύτερο, τόσο μικρότερο θα είναι το κόστος και τόσο πιο πιθανό να προλάβετε κάποια ανεπανόρθωτη ζημιά στις προμήθειές σας. Γι’ αυτό το λόγο, πρέπει να βρίσκεστε σε επιφυλακή και με την παραμικρή ένδειξη να επικοινωνήσετε με τον αρμόδιο τεχνικό-ψυκτικό που θα σας κατατοπίσει συναφώς.
Ποιες ενδείξεις θα πρέπει να σας ανησυχήσουν
Φυσικά, η πιο αναμφισβήτητη ένδειξη προβλήματος στη λειτουργία του επαγγελματικού σας ψυγείου είναι η μη λειτουργία. Όμως, τα πράγματα δεν είναι πάντα τόσο απλά όσο το να σταματήσει να λειτουργεί το ψυγείο, ενώ αν αυτό συμβεί μπορεί πλέον να είναι αργά τόσο για το ίδιο όσο και για τα τρόφιμά σας, ειδικά αν πρόκειται για καταψύκτη, όπου η διαδικασία απόψυξης θα αρχίσει να λαμβάνει χώρα αμέσως. Περίεργοι θόρυβοι του ψυγείου που είναι διαφορετικοί από τους συνηθισμένους ή η δυσκολία να κλείσει ή να ανοίξει η πόρτα μπορεί να κρύβουν κάποια πρόβλημα, ενώ θα πρέπει να σας θορυβήσει και η περίπτωση να πιάνει το ψυγείο πάγο στα τοιχώματα, κάτι που φανερώνει ότι η απόψυξη δε λειτουργεί σωστά. Ακόμα και φαινομενικά αθώα προβλήματα, όπως το να μην ανάβει η λάμπα του ψυγείου, θα πρέπει να σας οδηγήσουν σε συνεννόηση με τον ψυκτικό, ενώ αν η λειτουργία του ψυγείου ρίξει έστω και μια φορά την ασφάλεια ή το ρελέ του πίνακα, τότε πρέπει οπωσδήποτε να απευθυνθείτε σε τεχνικό.
Τι γίνεται με τη συντήρηση
Τα περισσότερα προβλήματα στα επαγγελματικά ψυγεία, ωστόσο, μπορούν να αποφευχθούν με σωστή συντήρηση, την οποία αν βάλετε στο πρόγραμμα, σύμφωνα με τις επιταγές του κατασκευαστή του ψυγείου ή του καταψύκτη, τότε θα γλιτώσετε πολύ κόπο αλλά και χρήματα. Διότι η περιοδική συντήρηση θα σας κοστίζει μεν ετησίως κάποιο ποσό, το οποίο όμως θα κερδίσετε από την πρόληψη κάποιας ζημιάς που μπορεί να είναι μεγάλη είτε στο ψυγείο είτε στις προμήθειες που αποθηκεύετε σε αυτό. Βεβαίως, μεγάλο ρόλο στην απόφαση αυτή θα παίξει και η εγγύηση που δίνεται για το ψυγείο από τον κατασκευαστή. Αυτή είναι μία παράμετρος που θα πρέπει να λάβετε πολύ σοβαρά υπόψη κατά την αγορά των επαγγελματικών σας ψυγείων, αφού συνήθως η πολυετής εγγύηση συνοδεύεται από υψηλότερη τιμή, η οποία όμως τελικά μπορεί να αποσβεστεί χάρη σε αυτό το πλεονέκτημα.
Πηγή: SerkoArarat.gr